Jäsenpalvelut

Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksen jäsenmaksu on edullinen ja jäsenyys tuo turvaa kiinteistön omistajille. Alan paras asiantuntemus on käytettävissä ja apu hankaliinkin asioihin löytyy yleensä yhdellä puhelinsoitolla.

Tule hyvään seuraan – vastuullisten kiinteistön haltijoiden joukkoon.

PUHELINNEUVONTA

Jäsentalojen hallitusten jäsenet ja isännöitsijät saavat yhdistykseltä, Kiinteistöliitolta ja näiden yhteistyökumppaneilta lakineuvontaa, talous- ja veroneuvontaa, teknistä neuvontaa, energianeuvontaa ja työsuhdeneuvontaa taloyhtiötä koskevissa asioissa. Yhdistyksen vuokranantajajäsenet saavat lakineuvontaa, talous- ja veroneuvontaa, teknistä neuvontaa ja energianeuvontaa vuokraustoimintaa koskevissa asioissa.

KOULUTUS

Yhdistys järjestää Vaasassa koulutusta viisi ja Kokkolassa kaksi kertaa vuodessa. Tilaisuuksiin voivat osallistua jäsentalojen hallitusten jäsenet ja isännöitsijät sekä yhdistyksen vuokranantajajäsenet. Aiheet vaihtelevat taloyhtiöjuridiikasta talouteen ja kunnossapitoon.

JÄSENTIEDOTTEET

Yhdistyksen jäsentalojen puheenjohtajat ja isännöitsijät saavat sähköisiä jäsentiedotteita kuukausittain. Tiedotteet sisältävät ajankohtaista tietoa taloyhtiöitä koskevasta lainsäädännöstä, taloudesta, tutkimuksesta ja edunvalvonnasta.

SUOMEN KIINTEISTÖLEHTI

Jäsentalon valitsema yhteyshenkilö (yleensä hallituksen puheenjohtaja) saa Suomen Kiinteistölehden vuosikerran (10 numeroa vuodessa). Yhdistys toivoo, että lehti kierrätetään luettavana myös muilla hallituksen jäsenillä. Lehti esittelee tuoreita tutkimustuloksia ja tarjoaa tietoa taloyhtiöiden kunnossapidosta ja lakipykälien tulkinnoista. Lehti ei sisälly yhdistyksen vuokranantajajäsenten jäsenmaksuun, mutta vuokranantajajäsenet voivat halutessaan tilata lehden omakustannushintaan.

EDUNVALVONTA

Yhdistys pitää kohtuullisia asumiskustannuksia tärkeänä päämääränä. Yhdistys tekee Kiinteistöliiton kanssa yhteistyötä vuotuisessa asumiskustannusvertailussa ja ottaa tarvittaessa vahvasti kantaa jäsenten edun vastaiseen kustannustasoon ja kustannuskehitykseen. Yhdistyksen edustus on mukana Vaasan Veden asiakasfoorumilla.

JÄSENEDUT

Jäsenet saavat 15 % alennuksen kaikista yhdistyksen kautta tilatuista normaalihintaisista Kiinteistöalan Kustannus Oy:n kirjoista ja lomakkeista. Voit tutustua tuotteisiin osoitteessa www.kiinkust.fi. Tarkempaa tietoa muista jäseneduista saat yhdistyksen toiminnanjohtajalta.