Föreningen utvidgade sina tjänster till Facebook – aktuell information till styrelsens medlemmar

Österbottens Fastighetsförening har nyligen gått med i Facebook. I fortsättningen uppdaterar vi på sidan aktuella nyheter från fastighetsbranschen och nyttiga artiklar för husbolagen.
19.03.2020

Via Facebook kan föreningen förmedla aktuell information förutom till husbolagens styrelseordförande och disponenter också direkt till styrelsemedlemmarna. Vi hoppas också att ordförandena och disponenterna ger husbolagens styrelsemedlemmar rådet att följa Fastighetsföreningen på Facebook.

Genom att gilla och följa Fastighetsföreningens Facebooksida får du i fortsättningen uppdateringarna till din egen Facebooksida och du kan läsa dem där.  Du kan gilla och följa föreningens sida genom att gå till sidan och trycka på gilla- och följ-knapparna, informerar Österbottens Fastighetsförenings kommunikationsassistent Mikko Lankila.  Nedan på bilden ser du knapparna.  För att kunna gilla och följa måste du vara registrerad på Facebook.  Du kan dock utan att vara registrerad i tjänsten gå in och titta på Österbottens Fastighetsförenings Facebooksidor.

Nimeton suunn.malli 4

Gilla- och följ-knapparna.

Lokal information och mera omfattande artiklar i medlemsmeddelandet

Fastän Fastighetsföreningen i fortsättningen också delger information på Facebook, hittar du mera lokal information och mera omfattande artiklar också framöver i föreningens medlemsmeddelande. Det elektroniska medlemsmeddelandet sänds till husbolagets kontaktperson.  Mera om det elektroniska medlemsmeddelandet kan du läsa här

Till Fastighetsföreningens Facebooksidor kommer du via den här länken.

Anvisningar för hur du registrerar dig på Facebook finns här.