Kiinteistöliiton johtava asiantuntija Petri Pylsy: ”Energiatehokkuudella asumismukavuutta”

Taloyhtiön energialaskun kutistamiseen ei aina tarvita remonttia. Oikealla asenteella, fiksuilla käyttötottumuksilla ja toimivalla kiinteistöhuollolla asumismenot laskevat ja ympäristö kiittää.
07.10.2021

Taloyhtiöiden energiankulutuksella on merkittävä rooli ilmastonmuutoksen torjumisessa. Samalla kulutuksen järkevöittäminen on ympäristöteko, joka näkyy kiitoksena kukkarossa ja mukavuutena asumisessa.

– Taloyhtiön energiatehokkuutta parantamalla säästetään ympäristöä unohtamatta ihmisen ja rakennuksen hyvinvointia. Yksinkertaisin keino säästää energiaa olisi kävellä lämmönjakohuoneeseen ja vääntää kaukolämmön sulkuventtiili kiinni, mutta tämän jälkeen sekä ihminen että rakennus voisivat pahoin, Kiinteistöliiton johtava asiantuntija Petri Pylsy kuvailee.

– Nykyajan energiatehokkaassa taloyhtiössä myös asumismukavuus lisääntyy, kun esimerkiksi lämpötilat pysyvät tasaisina kaikkialla rakennuksessa. Energiatehokkuus tekee kiinteistöstä viihtyisän, terveellisen ja turvallisen, energia-asiantuntija jatkaa.

Lue koko juttu yhdistyksen jäsentiedotteesta.