Nuohouksen saatavuus parantunut hiukan kilpailun vapautumisen jälkeen

Kiinteistöliiton loka-marraskuussa 2020 järjestämän kyselyn mukaan nuohouksen saatavuus taloyhtiöissä on parantunut hieman vajaan kahden vuoden aikana. Noin kolmasosa vastaajista raportoi kuitenkin nuohouksen hinnan nousseen. Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksen toiminnanjohtaja Arto Saarikoski pitää hyvänä, että nuohouspalveluita voi Pohjanmaalla ja Keski-Pohjanmaalla tilata usealta eri toimijalta. Erityisesti Pohjanmaalle mahtuisi kyllä vielä lisääkin kilpailua.
09.04.2021

Nuohouksen saatavuus parantunut hiukan kilpailun vapautumisen jälkeen

Vuoden 2019 alussa pelastuslain sääntelemästä piirinuohousjärjestelmästä luovuttiin, mikä antoi kiinteistönomistajille oikeuden ostaa palveluita itse valitsemaltaan nuohoojalta. Taloyhtiöiden vastuuhenkilöille kohdistettu kysely nuohousmarkkinoiden tilanteesta kertoo, että uudistusta seuranneiden vajaan parin vuoden aikana nuohouksen saatavuudessa ja hinnoittelussa on tapahtunut muutoksia.

Tarkempaa tietoa Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan nuohousmarkkinoiden kilpailutilanteesta, tutkimustuloksista ja taloyhtiön nuohousvastuusta voit lukea yhdistyksen jäsentiedotteesta.