Sähköautot ja digitalisaatio tuovat päivitystarpeita asunto-osakeyhtiölakiin

Sähköautojen ja sähköisen asioinnin yleistyminen ovat esimerkkejä ilmiöistä, jotka tuovat tarvetta päivittää taloyhtiömuotoista asumista sääntelevää asunto-osakeyhtiölakia. Nykyinen asunto-osakeyhtiölaki on ollut voimassa runsaat kymmenen vuotta, joiden aikana moni asia taloyhtiöissä on muuttunut.
01.02.2021

Sähköautot ja digitalisaatio tuovat päivitystarpeita asunto-osakeyhtiölakiin

Kiinteistöliiton lakimiehet vastaavat vuosittain useisiin tuhansiin neuvontapuheluihin, joiden aiheet liittyvät taloyhtiöiden juridisiin pulmiin. Neuvontapuheluiden ja muun kanssakäymisen perusteella Kiinteistöliiton asiantuntijoilla on ajantasainen käsitys siitä, millaiset kysymykset taloyhtiöissä kulloinkin nousevat esiin.

”Taloyhtiöt kaipaavat selkeitä pelisääntöjä esimerkiksi siihen, millä tavalla sähköautojen latauspisteitä ja niin sanottua latausvalmiutta koskevat päätökset tulee tehdä. Asunto-osakeyhtiölakiin kaivataan tähän liittyen mahdollisimman selvää ja yksinkertaista sääntelyä”, sanoo Kiinteistöliiton päälakimies Jenni Hupli.

Lue koko juttu Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksen jäsentiedotteesta.